January 01, 2013

Peminat 'Key Chain' & Tahun 2013 (0_o)

     Assalamuaikum semua pembaca....Malam ni merupakan tahun baru bagi tahun 2013. Setiap tahun kebiasaanya saya akan merenung tahun - tahun yang telah berlalu dan membuat sedikit perancangan untuk tahun berikut. Teringat saya akan ceramah Steve Jobs di Stamford University pada tahun 2005 bahawa setiap tahun - tahun yang berlalu atau setiap masa yang berlalu akan menjadi satu titik dan setiap titik itu akan bersambung menjadi sebuah gambaran.Gambaran tersebut merupakan masa hadapan anda.

     Hoho..Sebelum kita lari dari tajuk, ingin saya beritahu kepada anda semua bahawa saya merupakan seorang pengumpul 'key chain' yang tegar.(0_o)...hihi.Kebayakan 'key chain' yang saya kumpul itu merupakan hadiah dari kawan - kawan atau di beli di sesuatu tempat yang saya anggap mempunyai nilai - nilai yang tersendiri. Sebagai contoh, saya mempunyai koleksi 'key chain' strawbery hadiah dari seorang kawan semasa di sekolah. Sebagai pertukaran dengan 'key chain' Rock Lee (watak dalam komik Naruto) yang paling saya gemari juga hadiah dari seorang kawan. Dari situlah bermula minat saya untuk mengumpul 'key chain' sehingga ke hari ini. Antara koleksi 'key chain' kegemaran saya adalah 'key chain' keris (Hanim bagi); strawberry (Masruddin bagi); Tulang Ikan (beli di Pulau Pangkor) dan KLCC (beli di Petrosains KLCC)...Baru - baru ini juga saya menghadiahkan sebuah 'key chain' berbentuk jagung kepada seorang pengacara yang saya minati...huhu

     Sebagai permulaan bagi tahun 2013, saya memulakan pengembaraan tahun baru ini dengan berazam menjadi seorang penulis. Bagi saya,setiap tahun itu kita akan membuka satu helaian baru untuk sebuah buku kehidupan. Saya tinggalkan sebuah lukisan kehidupan ini untuk anda...Bye!



Bisik - bisik :

-Kebanyakan key chain yang di beli memberikan ingatan dan memori sebuah tempat atau seseorang

-Tahun 2013 saya akan memasuki umur 24 tahun




 

0 Cerita Utama:

Post a Comment