June 25, 2015

Siapa nak Kad Raya... (1 Syawal 1436H)

    Salam Khamis kawan-kawan... Hari ini admin ada pengumuman yang hendak dibuat. Sempena Hari Raya tahun 2015, admin mahu memberikan kad raya kepada pembaca sekalian. Saja suka-suka. Huhu... Anggaplah sebagai pengganti duit raya dari admin. Okey caranya senang. Anda perlulah menghantarkan detail untuk menerima kad raya pada email saya rahimramli89@yahoo.com. Tinggalkan pesanan anda di situ. InsyaAllah admin akan membalasnya. Jangan lupa follow blog rahimpengasih.blogspot.com ya. Allright. Selesai.

   Bercerita topik kad raya, admin nak buka cerita sedikitlah. Admin memang suka menghantar dan menerima kada raya dari kawan-kawan. Kad raya pertama yang admin dapat adalah dari seorang sahabat semasa berada di Tingkatan 3. Admin sangat-sangat menghargai pemberian kada raya tersebut. Bermula dari situ, admin mula berminat dengan kad raya. Pernah juga admin menerima kad raya dari junior dan kawan-kawan semasa di sekolah asrama dahulu. Hum. Pernah sekali tu, nak try tackle awek punya pasal, admin hantar kad raya kepada kawan-kawan awek ni untuk mengambil hati. Hasilnya. Admin menerima kembali sekeping kad raya buatan tangan dari seseorang yang tidak bernama. Ada masa nanti admin tunjuk kad raya tu pada anda semua. Antara isi kad raya yang masih admin ingat ialah "friends are like star, not always seen, yet always there". Ini semua cerita admin semasa masih bersekolah.

   Masa di kolej dan universiti pula, admin tidak pernah lupa kepada seseorang ni yang belajar di universiti lain. Hampir dekat 5 tahun jugalah admin mengirimkan kad raya. Tapi tak pernah sekali pun admin menerima apa-apa kad raya dari si dia. Dan akhirnya jodoh tidak berpihak kepada kita. Oh Tidak Mengapa. Allah lagi Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Admin berhenti mengirim kad raya kepadanya setelah tahu si dia sudah berpunya. Okey. Admin masih banyak lagi bekalan kad raya yang tersimpan. Siap mahu? Cepat! Cepat! Hantarkan detail anda ke email admin rahimramli89@yahoo.com. Kalau rasa terlalu private, emailkan saja alamat pejabat. Insya Allah sampai...Allright. Salam Ramadhan dan Salam Sayang dari diri yang kerdil ini...

0 Cerita Utama:

Post a Comment